16/2/15

Verbs



Corregeix els errors verbals que hi hagi en les següentes oracions:

Vull que em donguis el llibre.

L’entrenador vol que canvii la meva conducta.

Va baixar del cotxe torçant-se el turmell.

Van trobar la Núria baixant les escales.

Si haguessis vist el partit, t’hagués agradat.

No beveu tant de vi, que no és bo.

Surtirem de la plaça a les dotze.

No vindrem a Banyoles fins que puguem comprar-nos un pis.

La vaig convidar a anar al cinema, però ella no va volguer.

No fumar en aquest establiment.

Volguer no és poder; o això diuen...

Vaig veure l’Albert dormint a l’estació de Sants.

La Mercè m’ha imprimit el document mèdic i diu que me’l donarà demà.

Vaig desitjar que es recuperaria de seguida.

Jo també hauria conduit, però em van deixar dormir.

No coneixo cap home capaç de conduir setze hores seguides.

Apagar els mòbils abans d’entrar.

En general, la població consum massa greixos.

No m’agrada que m’interrompeixis mentre parlo.

No sortis tant durant les nits o els socis i aficionats et criticaran.

Ens em de menjar tota la verdura?

Si tu no trencas res, no hauras de pagar res.

Quan el lladre creuï el carrer, nosaltres l’arrestarem.

El director va anomenar l’Albert com a cap de departament comercial.