31/1/09

Rap i poesia

Semblances i diferències. Rap i poesia. El rap forma part de la cultura hip-hop.

Saul Williams (raper nord-americà): "una de les diferències rau en l'actitud: el poeta es mostra vulnerable, pot admetre que hi ha coses que no sap; en canvi, el raper ha de fer veure que ho sap tot. No es pot mostrar vulnerble davant de ningú. En realitat, però, això els fa menys poderos. Mira els skaters. Cauen i s'aixequen moltíssimes vegades. Això els fa poderos."

Per ser raper has de saber rimar; però què és rimar?




BREAKBALL

Passa la bola nen!!

És qüestió de pilotes tirar endavant dues estrofes
i que trobes un petit embolic s'ha omplert de llana el teu melic i no ric
la vida se’t complica i perd sentit
quan s’en va la màgia que tenies als dits

Pot ser que el símil entre el breakball i la vida
sigui pura fantasia
però les coses que se’t lien no es fan per pura hipocresia
la majoria dels casos, te la serveixen a cabassos

I no hi ha nassos de saltar, cridar i trencar la cadera
de qualsevol manera,
bordejant la bola que amb una mà es controla
llençar-la sobre el terrat adequat
no hauria de ser tan complicat
t’ha quedat clar pringat

Voto en el sentit del plaer més ocult
com imatges de culte beneïnt la “old school”
jugada somiada tres punts desde el carrer
passant per sobre el cap de sa majestat el caganer

Un bloqueig perfecte amb els braços al pit
deixant estès al terra el mateix Larry Bird
driblant oponents amb un parell de raons
i amb un marc de fotògrafs darrera la lína de fons

Breakball

Confusió com en la vida mateixa
avui sóc un poeta que vull portar endavant una queixa
es que tot és més difícil quan es veu darrera la reixa
sóc en aquesta caixa, suant la cuixa coixa
NBA, ACB potser no els trepitjo pero a mi em queda el carrer
mil i un borinots que em volen fer la pilota
perquè aquesta pilota és meva
o és que tio, no es nota

M’aturo i no penso se’m mostra la cistella
cada cop que llenço es com si em guiés una estrella
un salt i rebot encara no sóc tan vell
amb un saltet mes escric el meu tag al taulell
Oh vell !! no caça el gat amb cascavell
li vas molt de lluny als master dels jugons
per acabar fent passets però ell no es baixa els pantalons
tècnica i talent lluitant a contra vent
Tu ja m’entens, jo sóc ric i tu t’encens
amb un simple cop d’ull veig les intencions que tens
giro com el llamp aquest és el tro que sents
que a la pista i marco els punts i les comes
sóc fred i si cal no tinc estómac
Ni a la sola de Jordan ni Isaia Thomas
Aquí Crim que amb una bola no fa pas broma

llença nen, aixeca la llança
no diuen que Déu ens ha fet a imatge i semblança

Mira el marcador i guaita com avança
jugant contra Crim pots anar perdent l’esperança
jo marco la dansa es meva la copa
l’ompliré de vi de la millor bota
no cal que em guardis enormes rencors
si t’he ferit l’orgull o t’he trencat l’honor
en una altra picada veuràs la llum
sempre que tinguis a Crim 3 quilòmetres lluny

PERE CRIM