7/6/08

Exercicis de subordinades

Identifica el tipus de substantiva i la funció que realitza
Em sap greu perdre el temps

Acostumeu-los que mengin bé

Això és viure bé

De vegades em prenen per la que viu a sota de casa

Tinc la sospita que això no és cert

Era considerat traïdor per aquells que l'odiaven

La por del que diran el mortifica

Aquesta noia sembla que estigui malalta

Hem dut torrons per a qui no n'hagi comprat

Tu només veus el que vols

Ben cert és que no ho he fet.

Ens han demanat que deixem la porta oberta

m'agrada que em consultiu els seus dubtes

la por que falti menjar li ha fet preperar-ne en excés.

Estic content que hagis aprovat l'examen de conduir

la meva opinió és que s'ha esforçat molt.

El tutor suggeria entrevistar-se amb els pares.

Si vols practicar amb les subordinades adverbials, pots fer-ho a la secció d'activitats